Південна Корея підняла з морського дна 600-річне вантажне судно епохи Чосон
 - 
 - 
 - 
 - 


 - 



Морська медкомісія в Грузії без черги. Спеціальні умови для моряків з України, РФ і Білорусі
25 років досвіду, сертифікати P&I Club, вакцинація проти жовтої лихоманки, спецпропозиції для моряків з інших країн: трансфер, пошук житла, знижки на сертифікати в партнерських навчальних центрах, сприяння в працевлаштуванні через грузинські крюїнгові компанії.
Психологічна підтримка моряків: як моряку зберегти здоров'я і довгу кар'єру.

Психологічна підтримка моряків — це шлях не тільки до безпеки, але й до людської зрілості, до повернення радості життя навіть після найважчих рейсів.


Що впливає на формування зарплати моряка у світі та чи варто очікувати підвищення у 2025 році?

Як правило, в море йдуть працювати закохані по вуха в романтику подорожей, або ті, хто марять грошима. Ті, хто належать до другої категорії, чітко знають, де вони працюють і навіщо, які перспективи перед ними відкрито. Однак існують чинники, які не завжди залежать від конкретного моряка.

Як жити після закінчення кар'єри моряка? Бути успішним на березі можна

Зміна професії - це серйозний крок, який вимагає сміливості та рішучості. Іноді складно зрозуміти себе: чого я хочу, як це реалізувати, можливо, я помиляюся і буду шкодувати?





Південна Корея підняла з морського дна 600-річне вантажне судно епохи Чосон

13.11.2025
22

 
Південнокорейські археологи підняли з морського дна біля західного узбережжя країни повністю збережені залишки 600-річного вантажного судна, що дає рідкісну можливість дізнатися, як перевозилися товари та цінні папери під час династії Чосон (1392–1910).
 
10 листопада Національний інститут морської спадщини оголосив, що судно XV століття під назвою Mado 4 було успішно піднято з морського дна в жовтні після майже десяти років консервації та вивчення.
 
За даними інституту, Mado 4 в даний час є єдиним повністю розкопаним кораблем періоду Чосон, що дає найбільш чітке фізичне свідчення існування державної системи морського транспорту династії.
 
Корабель був спочатку виявлений в 2015 році недалеко від Теана, провінція Південна Чхунчхон. Протягом декількох років він залишався під водою, поки дослідники ретельно витягували з місця знахідки понад 120 артефактів.
 
Серед знайдених предметів були дерев'яні вантажні бирки із зазначенням пунктів призначення, контейнери з рисом і фарфор, виготовлений для урядової данини.
 
Експерти заявили, що ці знахідки свідчать про те, що судно було частиною системи «джон», державної мережі, яка перевозила зерно і офіційні вантажі з місцевих складів до королівської столиці Ханьян, нині відомої як Сеул. 
 
Представник інституту назвав цю знахідку значущою, охарактеризувавши судно як представницьку частину логістичної інфраструктури держави Чосон, яка показує, як королівство ефективно транспортувало продовольство, товари та інформацію на великі відстані морем.
 
Археологи вважають, що Mado 4 затонуло близько 1420 року під час подорожі з Наджу, великого центру збору зерна в провінції Південна Чолла.
 
Західне узбережжя було відоме сильними припливами і скелястим дном, і саме ці умови, ймовірно, призвели до затоплення судна і зберегли його останки під шарами піску і мулу протягом століть.
 
Це відкриття також розкрило цінні деталі про суднобудування того часу. Дослідники виявили, що Mado 4 мав двощоглову конструкцію, на відміну від однощоглових кораблів, які використовувалися раніше в Кореї. Така конструкція, ймовірно, робила судно швидшим і легшим в управлінні.
 
Вони також виявили залізні цвяхи, що використовувалися при ремонті корабля, що стало першим підтвердженим випадком використання металевих кріпильних елементів в традиційному корейському кораблі. До цього відкриття вважалося, що такі кораблі будувалися виключно з використанням дерев'яних з'єднань.
 
Джерела: Thestar, koreaherald
 
 
Поділитися:




 
 

Підтвердити
Скасування

Підтвердити
Скасування
 
 
 

Так
Ні