Судно кинуто судновласником. Яких заходів вжити екіпажу?
 - 
 - 
 - 
 - 


 - 



Морська медкомісія в Грузії без черги. Спеціальні умови для моряків з України, РФ і Білорусі
25 років досвіду, сертифікати P&I Club, вакцинація проти жовтої лихоманки, спецпропозиції для моряків з інших країн: трансфер, пошук житла, знижки на сертифікати в партнерських навчальних центрах, сприяння в працевлаштуванні через грузинські крюїнгові компанії.
Коли шторм усередині: проблема, про яку не говорять, - суїцидальні настрої в морі.
Професія моряка - одна з найбільш стресових, з високою ізоляцією і жорсткими умовами праці, що може призвести до підвищеного рівня стресу, депресії і, як наслідок, спричинити суїцидальні ризики.
Що приводить людину до суїцидальних думок і що робити, якщо вони з'явилися у вас?

Їй від мене потрібні тільки гроші

Частенько цю фразу пред'являють як «останній аргумент» у сварці, у запалі емоцій, як крайній вираз образи, і вона може відображати емоційні переживання чоловіка, що його цінність у стосунках зводиться тільки до матеріальної підтримки.

Що впливає на формування зарплати моряка у світі та чи варто очікувати підвищення у 2025 році?

Як правило, в море йдуть працювати закохані по вуха в романтику подорожей, або ті, хто марять грошима. Ті, хто належать до другої категорії, чітко знають, де вони працюють і навіщо, які перспективи перед ними відкрито. Однак існують чинники, які не завжди залежать від конкретного моряка.





Судно кинуто судновласником. Яких заходів вжити екіпажу?

24.03.2017
172

Кажуть: «Краще попередити проблему, ніж її вирішувати». Думаємо, що немає потреби пояснювати, чому. Однак, як же діяти, якщо проблема все-таки виникла? Як приклад ми хочемо навести ситуацію, коли судно, що перебуває в плаванні, на тривалий термін залишене без постачання продуктами харчування, водою і паливом, а екіпажу не виплачують заробітної плати і не забезпечують репатріацію на батьківщину. На сьогодні такі випадки почастішали, як наслідок фінансової неспроможності деяких судновласників.  Ця ситуація складна саме фактом неплатоспроможності судновласника - неможливо примусити особу до виконання своїх фінансових зобов'язань, якщо у неї на це немає грошових коштів.
 
У будь-якому разі, у разі виникнення подібної ситуації, рекомендуємо екіпажу поставити про неї до відома консульство України в країні перебування судна з екіпажем і Міністерство закордонних справ України. МЗС України через свої консульські установи зобов'язане безоплатно сприяти громадянам України у розв'язанні проблем із поверненням на батьківщину, а також у разі виникнення небезпеки для їхнього здоров'я під час перебування їх за кордоном.
 
Крім того, у разі залишення судна без забезпечення, а моряків без можливості репатріації, до відома про це необхідно поставити профспілку, членами якої вони є. Профспілка зобов'язана вжити всіх можливих заходів щодо захисту прав моряків - вступити в переговори з судновласником, пред'явити позов про виконання ним своїх обов'язків. У разі, якщо моряки є членами профспілки, афілійованої з Міжнародною Федерацією Транспортників (ITF), практично в кожній країні є представник цієї організації - інспектор ITF. У цьому випадку про порушення своїх прав можна заяву подати і безпосередньо йому.
   
Ефективним способом захисту прав моряків може бути їхнє звернення до адвоката в країні, де перебуває судно з екіпажем. Адвокат може ініціювати справу про примусове стягнення заборгованості із заробітної плати та репатріації екіпажу за рахунок накладення стягнення на судно. Таким чином, зарплата буде виплачена екіпажу за рахунок продажу судна на аукціоні. Необхідно враховувати, що цей процес може тривати не один рік, і адвокат за свою роботу зажадає певну винагороду (найкращим для моряків варіантом оплати винагороди адвокату є її виплата тільки в разі стягнення заборгованості після закінчення роботи та у відсотковому відношенні до виплаченої суми). 
 
Ще одним способом змусити судновласника виконати свої зобов'язання за трудовим контрактом є страйк екіпажу з відмовою виконувати інструкції судновласника щодо подальшої комерційної експлуатації судна. Цей спосіб впливу на судновласника може бути результативним тільки в тому разі, якщо судновласник має намір і можливість здійснювати подальшу комерційну експлуатацію судна, а саме: у нього вже укладено або заплановано до укладення договори перевезення вантажу, а у разі їх невиконання йому загрожують позови від вантажовласників про відшкодування збитків. У разі оголошення страйку, рекомендуємо про це офіційно повідомити портову владу, де знаходиться судно, а також судновласника. 
 
Таким чином, у разі, якщо судно покинуто судновласником, для захисту своїх прав, забезпечення виплати заробітної плати та репатріації моряки можуть:
 
  • звернутися до консульства України в країні перебування судна з екіпажем та Міністерства закордонних справ України;
  • звернутися до профспілки;
  • звернутися до юристів за місцезнаходженням судна;
  • організувати страйк, за умови дотримання всіх юридичних формальностей.
 
Звертаємо також увагу на той факт, що в разі, якщо моряк ходить під прапором держави, яка ратифікувала Конвенцію МОП «Про працю в морському судноплавстві», він має додаткові механізми, які гарантують репатріацію екіпажу, коли її не може здійснити судновласник.
 
Так, відповідно до положень Конвенції, якщо судновласник виявився не в змозі організувати репатріацію або оплатити витрати у зв'язку з репатріацією моряків, які мають право на неї, то компетентний орган держави-члена Конвенції, під прапором якої плаває судно, організовує репатріацію відповідних моряків; якщо він не в змозі зробити це, то держава, звідки мають бути репатрійовані моряки, або держава, громадянами якої вони є, може організувати їхню репатріацію та стягнути витрати з репатріації з держави, під прапором якої вони є, або з держави, під якою вони є.
 
Таким чином, для того, щоб повернутися додому, морякам, які опинилися в такій ситуації і перебувають на борту судна під прапором держави, що ратифікувала Конвенцію, або в порту держави, що ратифікувала Конвенцію, слід:
 
  1. Зв'язатися з морською адміністрацією прапора судна;
  2. Звернутися в адміністрацію порту, де перебуває судно, і до місцевої влади у справах імміграції;
  3. Повідомити про те, що трапилося, у МЗС України.
 
брошенное судно, помощь морякам, экипаж, не выплата заработных плат
 
Юрист Кондакова Вікторія Сергіївна
 
Юридична агенція «Максима» 
г. Одеса, пр. Шевченка, 17-а
тел. (048) 799 07 92, (0482) 68 57 92,
e-mail: company@maxima.in.ua
www.maxima.in.ua
_________________________________
 
Поділитися:


Дивіться також:
Що потрібно знати моряку до підписання контракту?
Скільки коштує втрачене здоров'я? Компенсацію отримати складно, але можна.
Реалії сучасного працевлаштування моряків: крюїнги-шахраї




 
 

Підтвердити
Скасування

Підтвердити
Скасування
 
 
 

Так
Ні