Морський юрист. Юридична консультація морякам, порада міжнародного юриста, поставити запитання морському юристу.
 - 
 - 
 - 
 - 


 - 



Морська медкомісія в Грузії без черги. Спеціальні умови для моряків з України, РФ і Білорусі
25 років досвіду, сертифікати P&I Club, вакцинація проти жовтої лихоманки, спецпропозиції для моряків з інших країн: трансфер, пошук житла, знижки на сертифікати в партнерських навчальних центрах, сприяння в працевлаштуванні через грузинські крюїнгові компанії.
ТОП європейських морських НТЦ. Куди звертатися, коли закінчуються сертифікати?

Кожні п'ять років командний склад зобов'язаний змінювати сертифікати та оновлювати пакет документів для подальшої роботи. Рядовим же потрібно підвищувати кваліфікацію, щоб рухатися кар'єрними сходами. Але що робити, якщо ви тепер живете в Європі, і можливості пройти навчання в українському ТЦ немає?


Коли шторм усередині: проблема, про яку не говорять, - суїцидальні настрої в морі.
Професія моряка - одна з найбільш стресових, з високою ізоляцією і жорсткими умовами праці, що може призвести до підвищеного рівня стресу, депресії і, як наслідок, спричинити суїцидальні ризики.
Що приводить людину до суїцидальних думок і що робити, якщо вони з'явилися у вас?
Інтерв'ю 2nd Engineer. Запитання, до яких варто бути готовими
Друзі, представляємо вашій увазі варіанти інтерв'ю для 2nd Engineer
  1. При Працевлаштуванні на Танкер
  2. Загальні питання щодо головного двигуна




Юридична консультація


Взаємовідносини українських моряків із крюїнгами інших державОподаткування моряків
Порушення прав моряків під час рейсуНе виплачують/затримують зарплату
Немає зв'язку із судном, надзвичайні події, пірати ...Загальні питання
Пенсійне забезпечення, пільги морякам. Поняття Учасник бойових дій.Перетин кордону - візи, суднові ролі. Правила перебування в іноземних державах.
Чи правомірні дії крюїнгової компанії?Травми, хвороби, смерті під час рейсу
Морські документи

Повернутися

Взаємовідносини українських моряків із крюїнгами інших держав

Юлія:
Добрий день. У Моррічсервісі відмовилися приймати мої документи для оновлення посвідчення особи моряка. Аргументуючи це тим, що у мене немає на руках контракту. На їхньому сайті зазначено, що потрібно мати або контракт, або свідоцтво про закінчення навчання за фахом. Я надала свідоцтво про присвоєння робочої кваліфікації бортпровідника суднового, на що мені відповіли, що такої позиції немає в їхньому наказі, якби я була матросом або мотористом. І сказали приносити контракт. Але я зараз у пошуку роботи і жодна компанія не дасть мені контракт без паспорта моряка, навіть не розглядатимуть мене на позицію без нього. Будь ласка, скажіть, чи мали вони право відмовляти мені в наданні послуги без наявності контракту, але зі свідоцтвом про отримання робочої кваліфікації. Дякую.
15.08.2025
В рамках наданої консультації рекомендуємо наступний  порядок дій:
 
1. Звернення до ДП «Морречсервіс»
  • Напишіть письмову заяву на поновлення посвідчення особи моряка.
  • У заяві чітко вкажіть:
  • Ваші дані (ПІБ, дата народження, контактні дані).
  •  Що у вас є свідоцтво про присвоєння робочої кваліфікації (бортпровідник судновий).
  •  Посилання на інформацію на сайті Морречсервіс, де зазначено, що для поновлення потрібно або контракт, або свідоцтво про закінчення навчання за фахом.
  •  Просіть прийняти ваші документи на підставі свідоцтва про кваліфікацію.
 
2. Отримання письмової відповіді від ДП «Морречсервіс»
  • Вимагайте офіційну письмову відповідь на вашу заяву.
  • Це важливо для подальших дій, якщо вони відмовлять у наданні послуги.
 
3. Звернення до Міністерства інфраструктури
  • Якщо ДП «Морречсервіс» відмовляє, напишіть заяву до Міністерства із зазначенням:
  • Дати вашого звернення до «Морречсервіс».
  • Додайте копію їх письмової відповіді.
  •  Обґрунтуйте, що у вас є свідоцтво про присвоєння робочої кваліфікації, що відповідає вимогам для поновлення посвідчення моряка.
  •  Попросіть Міністерство надати роз'яснення або змусити ДП «Моррічсервіс» прийняти документи.  Якщо у Вас є електронний підпис, всі звернення з електронним підписом можна подавати на офіційну електронну адресу. Також Ви можете звернутися до Адвокатського об'єднання «АBERTS» за телефоном +380996430920. Наші фахівці підготують для Вас всі необхідні звернення та супровідні документи для ефективного вирішення питання.
Fysun Roman:
Добрий день! Мене звати Роман. Я моряк, який перебуває в Україні, до повномасштабної роботи на контейнеровозах працював з 2005 року, нещодавно отримав верифікацію резерв + (оскільки працюю в кримінально-виконавчій службі, простими словами - в колонії). Є багато роботи з посадкою в Україні. Цікавить, як можна безпечно звільнитися і повернутися на флот, оскільки я звільнюся і відразу потраплю в розшук. Чи можна це зробити юридично грамотно, щоб не потрапити в так звану м'ясорубку? Дякую!
11.08.2025
Добрий день, відразу в розшук ви не потрапите. В умовний «адміністративний розшук» потрапляють за неявку за повісткою або за несвоєчасне оновлення даних. 
 
Щоб потрапити на судно і піти за другою категорією з посадкою в Україні, необхідно, щоб у вас був гарантований контракт або щоб вас внесли в судову роль, плюс верифікація документів і Резерв без порушень. 
 
Тобто, щоб все пройшло у вас гладко, у вас повинні збігтися за часом звільнення з минулої роботи і працевлаштування на судно в Україні. 
 
Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
тел.: +38 (096) 247 19 19
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype — Nikolay.golbin
www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com
https://www.instagram.com/nikolay.golbin
Сухоребрый Алексей:
Добрий день. Таке питання: я моряк, який перебуває за кордоном з тимчасовим захистом (я його отримав у 2022 році після рейсу і продовжував зараз корочку. Таке питання: Коли я востаннє був у рейсі, не замислювався, скільки часу перебуваю в іншій країні ЄС у рейсі, повертався після 3 місяців приблизно рейсу в країну ЄС першу. І ніхто мене нічого не питав. Чи має значення, скільки часу я перебуваю в рейсі в іншій країні ЄС, наприклад більше 90 днів, чи все залежить від Шенгену (якщо контракти будуть довгі, як у моряка)?
24.07.2025
Якщо Ви маєте статус тимчасового захисту в країні ЄС, то на Вас не поширюється звичайне правило перебування «90/180 днів», яке застосовується до туристів або інших тимчасових відвідувачів ЄС. Ви маєте право перебувати в країні ЄС, яка надала тимчасовий захист, протягом усього терміну дії цього захисту.
 
Як правило, під час рейсів моряк у складі екіпажу судна не перетинає сухопутні кордони країн, часто навіть не проходить прикордонний контроль у портах, тому цей час не вважається періодом перебування в зоні Шенгену і на статус тимчасового захисту це не повинно впливати.
 
Таким чином, робота в рейсі за межами країни, де Ви отримали тимчасовий захист, не буде порушенням, якщо Ви повертаєтеся в країну тимчасового захисту після рейсу, продовжуєте основне проживання в країні тимчасового захисту, і поїздки в інші країни ЄС носять тимчасовий характер.
 
Юридичне агентство «Максима»
м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 58/1
тел. +380 (68) 000 10 28
e-mail: company@maxima.in.ua  
www.maxima.in.ua
Marina Shershun:
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, якщо в чоловіка в каюті вкрали каблучку з сумки, то як у цій ситуації бути?
09.05.2025
У разі крадіжки на судні, моряк має повне право звернутися з рапортом до капітана, після чого капітан повинен провести слідчі дії на судні й опитати всіх членів екіпажу. 
 
Також моряк має право звернутися в поліцію в порту заходу судна. У разі звернення до Поліції, компанія часто йде на те, щоб потім списати моряка, оскільки його звернення може спричинити затримання судна на невизначений час. 
 
Рекомендував би піти за першим варіантом. Звернення до капітана та інформування компанії про інцидент.
 
Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
тел.: +38 (096) 247 19 19
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype - Nikolay.golbin
www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com
https://www.instagram.com/nikolay.golbin
Kolysetsky Vadim Vitalievich:
Добрий день. Одне питання, морський контракт мені запропонували підписати на судні. Це те, що я думаю (афера)? Дякую.
02.04.2025
Добрий день. 
 
Не можна стверджувати, що це афера, так само як і що це правда. Такі випадки є, коли моряки приїжджають на судно і там підписують контракти. Але випадків таких усе менше і менше. Це насторожує. Зазвичай, попередньо, на електронну пошту висилають умови договору для ознайомлення. Рекомендація - запросити попередньо умови договору і копію контракту, який пропонують підписати. 
Їхати без гарантії працевлаштування - ризик.
 
Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
тел.: +38 (096) 247 19 19
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype - Nikolay.golbin
www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com
https://www.instagram.com/nikolay.golbin
Колесніченко В'ячеслав Валерійович:
Добрий день! Підкажіть будь ласка. У мене закінчився повний мій контракт 6+-1, новий контракт мені не дають і не списують, пояснюючи, що незручний порт для списання. Що робити в цій ситуації?
07.02.2025
Якщо контракт моряка закінчився, компанія зобов'язана його списати в найближчому зручному порту. Компанія під час зміни екіпажу враховує можливість направити змінника на судно, а також організувати списання самого моряка, у якого закінчився контракт. У низці країн можуть бути різні складнощі, пов'язані зі списанням або заміною моряка, тому на практиці, коли закінчився термін контракту, але порт, до якого прямує судно, є незручним для заміни, може списати вас у наступному порту.
 
Однак якщо ви вважаєте, що можливість вас списати у найближчому порту у компанії є, і компанія просто шукає відмовки, або у вас є потреба списатись у найкоротший термін (з різних причин), ви можете звернутись до PSC/Морської адміністрації порту із заявою щодо порушення компанією своїх зобов'язань по списанню.
 
Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
тел.: +38 (096) 247 19 19
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype - Nikolay.golbin
www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com
https://www.instagram.com/nikolay.golbin
Илиев Сергей:
Доброго дня! Наразі я перебуваю на судні під мальтійським прапором і є можливість зробити Мальтійський паспорт моряка. Підкажіть, будь ласка, чи зможе мальтійський паспорт моряка повноцінно замінити український, так само як це зробив польський паспорт моряка.
22.01.2025
Усі країни, які ратифікували конвенцію- ILO 108 визнають паспорти моряка! Мальта ратифікувала конвенцію ILO 108, але не ратифікувала ILO 185, як і Україна. Отже, Мальтійський і Український ПОМ - визнаються однаково згідно з міжнародним законодавством.
Усі країни, які ратифікували цю конвенцію, визнають відповідно паспорти моряка. Ті ж, хто ратифікували 185, там потрібен Seafarers Identity Card. 
Наразі є велика кількість моряків, які мають Мальтійський паспорт моряка і проблем з працевлаштуванням не виникає. У будь-якому разі, при працевлаштуванні - у вас буде повна інформація про судно, судновласника, прапор і рейс. З огляду на те, що здебільшого 2 конвенції регулюють ці питання, то все залежатиме від того, в які країни заходитиме судно. На практиці - проблем не виникає.
 
Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
тел.: +38 (096) 247 19 19 19
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype - Nikolay.golbin
https://www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com
instagram.com/nikolay.golbin
:
Добрий день, працюю від Англо-Істерн Латвія. Екіпаж Росія, Латвія, Україна. Мені одному затримали зарплату вже час підготовки наступної зарплати. Капітан пише в компанію, у компанії проблема з компанійським банком виникла і тягнеться з 22.12.2023. Щодня вони відповідають почекай, у процесі. Що робити в такій ситуації, як її вирішувати. Це не перший випадок у компанії.
06.01.2024
Добрий день, 
 
 
1. Потрібно з'ясувати причину ненадходження грошових коштів. Це або банк-відправник не може відправити (причини можуть бути різними), або банк одержувача не приймає платіж (у цьому разі потрібно запросити свіфт-переказ - як сам факт відправлення і далі розбиратися зі своїм банком).
2. Які причини можуть бути відмови банку відправника переказувати гроші. - ваша реєстрація або відділення вашого банку (якщо Херсонська, Луганська, Донецька або Запорізькі області). Якщо причина в цьому - то платіж може бути заблокований банком-кореспондентом. 
3) Якщо проблеми з переказом не вирішаться, то найімовірніше Вам запропонують Cash або змінити свій рахунок. 
 
Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
 
тел.: +38 (096) 247 19 19
 
Nikolay.golbin@gmail.com
Leshchenko Mykola Petrovich:
Добрий день! Не можу підтвердити документи (підтвердження до диплома механіка 1 розряду, ENDORSEMENT) з причини: 1) Не підтверджують за стажем, оскільки неправильно заповнена ПКМ (двома мовами в одному рядку. 2) Нове підтвердження видане 17.01.2022 з QR-кодом, Необхідна консультація для подачі заяви (скарги) або представлення моїх інтересів в Державній службі судноплавства України (Апеляційна комісія з розгляду заяви моряків). З повагою Микола.
06.11.2023
Добрий день. Підтвердження, видані до 2022 року є дійсними, і можуть бути замінені за бажанням моряка.
Що стосується заповнення ПКМ, якщо дані внесені некоректно або не відповідають процедурі заповнення ПКМ, то запис на тій сторінці вважається недійсним.
Однак, для більш детальної і точної інформації рекомендуємо звернутися до юриста для подальшого вивчення всіх ваших робочих і навчальних документів та узгодження необхідних дій щодо представлення ваших інтересів.
 
 
Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
тел.: +38 (096) 247 19 19 19 19
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype - Nikolay.golbin
https://www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com
instagram.com/nikolay.golbin
Arnaut Vasyl Semenovichi:
Здравствуйте!Я отец троих детей с наличием документа о многодетной семьи!Есть у меня право выезда за границу?
11.10.2023

В данном случае человек пересекает границу не как моряк,

а как обычный гражданин, имеющий на содержании трех и более детей.
 
В интернете, в свободном доступе, очень много юридических консультаций по этой теме.
 
Например смотрите официальную информацию на сайте Государственной пограничной службы Украины по ссылке:
 
Федерация морских профессиональных союзов Украины
г. Одесса
Слюсаревский Максим Владимирович - морской юрист с 20 летним стажем работы.
тел та Viber: +38 (063) 735-30-12
www.umtuf.odessa.ua
www.facebook.com/umtuf
Матрос:
Доброго дня. Якщо я перебував, працював на судні під прапором Євросоюзу, у внутрішніх водах Євросоюзу, протягом двох місяців, чи входить цей термін до 90 днів безвізового перебування в ЄС? Дякую.
24.09.2023
Добрий день. Якщо ви перебуваєте в ЄС і працевлаштовуєтесь на судно, потрібно переконатися, щоб після прибуття на борт у вашому паспорті проставили штамп "exit", щоб цим штампом показати, що ви залишили ЄС і таким чином загальний термін перебування на території ЄС (90 днів на кожні 180 днів) призупинився. Тоді період перебування на борту не входитиме в загальний термін дозволеного перебування в ЄС. Під час списання проставляється штамп про прибуття в ЄС і обчислення терміну поновлюється.
Також багато що залежить від того, в якому статусі ви перебуваєте на території ЄС. Якщо ви оформили програму з тимчасового захисту українців у ЄС, то, залежно від країни перебування, у вас може змінюватися обчислення терміну 90/180, а за наявності тимчасового дозволу на перебування ця вимога може не поширюватися на вас як на іноземця, який попросив тимчасового притулку.
Також у деяких країнах для моряків є особливий період - на момент, коли вони йдуть у рейс, термін обчислення перебування на території ЄС на законних підставах може бути призупинено, однак цю інформацію можна отримати в державних структурах, які надають допомогу українським громадянам, тієї країни, де ви перебуваєте. Додатково ви можете звернутися до роботодавця й уточнити, на яких умовах вас було працевлаштовано.

Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
тел.: +38 (096) 247 19 19 19 19
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype - Nikolay.golbin
https://www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com
instagram.com/nikolay.golbin
 
Шевцов Максим Павлович:
Добрий день. Прошу проконсультувати з питання первинного присвоєння звання шдп. Громадянство рф, постійна посвідка на проживання в Україні, закінчую цього року НУ ОМА, УЛМ видано в Україні. 11 років у морі, 18 років живу в Україні. Прочитав, що згідно з постановою 1499 тепер з моїми вступними неможливо первинне присвоєння в АС. Чи так це насправді? Заздалегідь вдячний за відповідь
13.09.2023

Добрий день. Згідно з Постановою 1499 присвоєння звання капітана та осіб командного складу присвоюються морякам громадянам України, або громадянам держав-учасниць Конвенції 1978 і 1995 року. Однак це не поширюється на громадян країн-агресорів. З огляду на той факт, що ви маєте громадянство РФ, то ця постанова обмежує вас у можливості отримати необхідні морські документи в Україні.

 
Відповідь дав морський юрист - Гольбін Микола Ілліч
тел.: +38 (096) 247 19 19 19 19
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype - Nikolay.golbin
https://www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com
instagram.com/nikolay.golbin


 
Кристина Олеговна:
Здравствуйте, моряк ушел в рейс, контракт 6 +/- 1, пробыл 2 месяца, сейчас судно не прошло проверку и его гонят в отстой, полагается ли какая то компенсация за прерывание контракта со стороны судовладельца?
20.08.2023
Добрый день!
 
Все зависит от условий контракта, который подписывался сторонами. 
Если контракт прерывается по инициативе компании, то моряки, как правило,  в праве требовать компенсации за неотработанный по контракту период. В Вашем случае это размер трехмесячного basic. 
Если же компания отказывает Вам в выплате, то у Вас есть право обратиться в суд или по месту жительства, или по месту регистрации судовладельца, или по месту нахождения судна. Выбор за Вами. 
 
Перспектива суда- все зависит от того где вы захотите подать иск. 
Но в любом случае это будут большие расходы с Вашей стороны на процесс. Тем более если речь идет о судебном процессе по месту регистрации судовладельца или нахождения судна. 
 
 

Ответ дал морской юрист - Гольбин Николай Ильич
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype — Nikolay.golbin
https://www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com

 
 
 
 
Бондарь Максим Александрович:
Здравствуйте! Я неделю назад подписал контракт,у меня посадка на судно в Одессе Мне дали разрешение 992 Кабинету Министров Украины Но еще сказали взять с военкомата разрешение Скажите что для этого нужно и дадут они разрешение при наличии документов ?
25.02.2023
Здравствуйте. 
 
Для получения Разрешения на пересечения государственной границы Украины во время действия военного положения морякам, которые направляются на работу на морских судах, нужно будет подать в ТЦК и СП по месту своего проживания следующие документы:
-заявление о выдаче разрешения в произвольной форме;
-соответствующий военно-учетный документ;
- удостоверение личности моряка;
- трудовой договор (контракт) для работы на морском судне, или 
- письмо от судовладельца, оператора судна о намерении заключить трудовой договор (контракт) с моряком, или
 - судовую роль (crew list).
 
Заявление должно быть подано Вами лично по адресу соответствующего ТЦК и СП на имя его руководителя и содержать Ваши контактные данные и подпись, а также указание срока, на который Вы просите выдать такое разрешение (в соответствии со сроком Вашего трудового договора, но не более года, если в контракте срок не указан). Также отметим, что если трудовой договор (контракт), или письмо от судовладельца, или судовая роль у Вас на иностранном языке, то рекомендуется при подаче заявления приложить также нотариально заверенный перевод этих документов на украинский язык. При условии, что моряк состоит на военном учете и имеет все надлежащие отметки об этом, а также при наличии соответствующих документов в надлежащей форме ТЦК и СП принимает положительное решение о выдаче заявителю соответствующего Разрешения.
 
Юридическое агентство «Максима»
г. Одесса, ул. Фонтанская дорога, 58/1,тел. +380 (68) 000 10 28
e-mail: company@maxima.in.ua www.maxima.in.ua
Гайдук Максим Николаевич:
Добрый день. Вам уже наверное задавали подобные вопросы, но я не нашёл не одной статьи в которой юристы объясняли бы отношения моряков к постановлению 1487, по этому очень вас прошу дать ответ! Скажите пожалуйста, как влияет на моряков, постановление 1487 о возвращении мужчин из за границы? Кем мы являемся в Европе во время отпуска, беженцами, или просто туристами, есть ли у нас какая-то защита от этого постановления и что делать в случае столкновения с этой проблемой, если она таковой является для моряков? Большое спасибо за ответ!
29.01.2023
Роль 1487 слишком переоценена и в этом постановлении практически нет ничего нового. 
1487 никак не влияет на моряков
1487 - нет механизма возврата мужчин из-за границы 
Если не нарушать законы страны пребывания, то проблем не будет.
Речь идет о безвизе (90 дней беспрерывного пребывания и 180 общего ), в случае нарушения сроков- Вам придется покинуть шенгенскую зону. 
 
 
Адвокат Гольбин Николай Ильич
тел.: +38 (096) 247 19 19
e-mail: Nikolay.golbin@gmail.com
Skype: Nikolay.golbin
facebook.com/GolbinN
instagram.com/nikolay.golbin
https://ngolbin.com/
Параманський Иван Александрович:
Добрый день ! В данный момент нахожусь в рейсе . В марте заканчивается контракт , могу я списаться в Турции чтобы не заезжать в Украину и через месяц уйти в рейс из заграницы , к примеру с той же Турции ? Проблем потом в Украине не будет ?
08.01.2023
Контракт о найме - это не договор о рабстве и в любой момент любая из сторон вправе его прервать. Нужно только соблюсти процедуру. 
Относительно проблем- так как вы уходили по 2-ой категории и не планируете вернуться вовремя, то в отношении Вас может быть применена в Украине статья 204-1  Кодекса України про адміністративні правопорушення.
 
 
Адвокат Гольбин Николай Ильич
тел.: +38 (096) 247 19 19
e-mail: Nikolay.golbin@gmail.com
Skype: Nikolay.golbin
facebook.com/GolbinN
instagram.com/nikolay.golbin
https://ngolbin.com/
Науменко Валерий Анатольевич:
Я нахожусь на судне, которое стоит в Херсоне с начала войны. Судовладелец платит 50% оклада. Положены ли нам какие-то ежемесячные выплаты за нахождении в зоне боевых действий?
10.12.2022

На практике дополнительные выплаты положены, но не за нахождение в зоне боевых действий когда судно стоит без движения, а за выполнение работ в зоне боевых действий!

Зарплата моряка состоит из базовой ставки, надбавок, овертаймов и бонусов
Если нет овертаймов и бонусов, то платится базовая ставка. 
Если судно не ходит, а стоит у причала или на рейде и Ваша основная обязанность- это нахождение на судне и не более того, то врядли вы сможете рассчитывать на какие-то бонусы. 
Также стоит вопрос со списанием. Предлагали ли Вам списаться с судна? 
Предлагали ли Вам пересмотреть условия оплаты труда и тд и тп. 
Так же любая из сторон всегда может сослаться на обстоятельства форс мажора. 
Судно было в Украине в момент когда закрыли порты и началась война и потеряло возможность выйти с порта!
Претендовать и требовать оплаты Вы конечно можете, но на практике добиться выплат и надбавок будет практически нереально в нынешних условиях.

Ответ дал морской юрист - Гольбин Николай Ильич
Nikolay.golbin@gmail.com
Skype — Nikolay.golbin
https://www.facebook.com/GolbinN
ngolbin.com

 
Бахрин Олег:
Добрый день Мой сын, курсант, подал документы на получение разрешения от военкомата на выезд за границу для прохождения плавпрактики. После многочисленных требований требований донести то одно то другое, документы наконец то приняли, однако заявили что не знают когда будет ответ. Скажите пожалуйста, есть ли ограничение срока рассмотрения такого обращения или это очередной беспредел творимый работниками военкомата? С уважением
14.11.2022

Добрый день.

 
Как прописано в алгоритмах, которые разосланы во все ТЦК - разрешение должно быть дано в течение суток с момента поступления документов! 
Но в виду того, что осенний призыв отменен, ТЦК Одесской и Николаевских областей не видят смысла давать отсрочку от призыва, если такового призыва нет! А следовательно и разрешение на выезд 1 группе категории моряков по 992.
 
Однако, другие области такие разрешения дают! 
Загвоздка именно в Одесской и Николаевских областях! 
 
 
Переверзова София Сергеевна:
Здравствуйте ! Если украинец заходит под иностранным флагом в порт Российский , на сколько на данный момент это безопасно . Какие максимальные последствия могут быть. И могут ли быть проблемы дома на территории Украины , если украинец по причине работы заходил в российские порты? Спасибо
26.08.2022
Здравствуйте.
 
Международные морские организации и украинские профсоюзы в целях безопасности украинских моряков рекомендуют им избегать заходов в порты российской федерации. Так, если Вы знаете, что судно, на котором Вы работаете, планирует заход в один из портов страны-агрессора, рекомендуется препятствовать этому путем отправки письма в компанию об отказе направляться туда в составе экипажа судна, со ссылкой на рекомендации ITF и ПРМТУ.
 
А также, Вы можете отказаться от следования порт рф с последующей репатриацией за счет компании и компенсацией в размере двух базовых ставок от судовладельца если:
- судно идет в зону северной части Азовского моря российской федерации, которая в марте 2022 года была внесена в список Зон военных действий IBF, и
- судно, на котором Вы работаете, покрыто IBF ITF коллективным соглашением,
 
В остальных случаях, на уровне официальных правил и норм судоходства эта ситуация до сих пор не решена (как международными актами, так и законодательством Украины). В частности, отвечая на Ваш вопрос о последствиях за посещение украинскими моряками портов российской федерации в составе экипажа судна, можем сообщить, что официальными нормативными актами такие последствия не предусматриваются.
 

Юридическое агентство «Максима»

г. Одесса, ул. Фонтанская дорога, 58/1

тел. +380 (68) 000 10 28

e-mail: company@maxima.in.ua   www.maxima.in.ua

 

Клименко Сергей Николаевич:
Добрый день, подскажите пожалуйста ,нахожусь в рейсе,компания планирует работу парохода на линии с российскими портами,я отказался от захода в россию ,сказали что отправят домой.Это прерывание контракта по моей вине,или я могу просить какую-то компенсацию за прерывание рейса?Спасибо
25.08.2022
Здравствуйте.
 
Для более конкретного ответа на Ваш вопрос нам нужно было бы ознакомиться с Вашим контрактом и понимать, какие российские порты будет посещать судно.
 
В целом, Международная федерация транспортников (ITF) неоднократно привлекала внимание морского сообщества к рискам посещения украинскими моряками портов россии. Кроме того, с начала полномасштабной войны Профсоюз работников морского транспорта Украины, например, своим письмом требовал от крюингов и судовладельцев не отправлять украинских моряков в порты россии. Однако эта ситуация в большей степени до сих на уровне официальных правил и норм судоходства не решена (как международными актами, так и законодательством Украины), а позиции правозащитных морских организаций по этому вопросу носят локальный и рекомендательный характер. Поэтому в большинстве случаев решение по поводу отказа моряка направляться в российские порты может приниматься в рамках положений контракта и усмотрения судовладельца.
 
Единственным исключением будут считаться случаи захода судна в порты рф северной части Азовского моря, которые в марте 2022 года были внесены в список Зон военных действий IBF (например порты Таганрога, Ейска, Азова и тд). Так, если судно, на котором Вы работаете, покрыто IBF ITF коллективным соглашением, и порт назначения в рф входит в соответствующую зону военных действий IBF, Вы можете отказаться от следования в этот порт с последующей репатриацией за счет компании и компенсацией в размере двух базовых ставок от судовладельца.
 
Отметим, что в остальных случаях, не подпадающих под вышеуказанные положения IBF ITF, некоторые крюинговые компании и судовладельцы проявляют понимание и меняют моряков перед заходом в порты рф за счет компании, и без применения к работнику контрактных мер за досрочное прерывание контракта по инициативе моряка.
 
В свою очередь, в условиях отсутствия норм, закрепляющих право украинских моряков отказаться следовать в порты рф, не исключается ситуация, когда судовладельцы могут расценить подобный отказ как досрочное расторжение контракта моряком с предусмотренными в нем последствиями.
 
В любом случае, при нарушений Ваших прав рекомендуем обращаться за их защитой в международные организации, в частности – к инспектору ITF по месту нахождения судна, а также в Ваш профсоюз (если Вы являетесь членом одной из таких организаций).
 
 

Юридическое агентство «Максима»

г. Одесса, ул. Фонтанская дорога, 58/1

тел. +380 (68) 000 10 28

e-mail: company@maxima.in.ua   www.maxima.in.ua

 


Повернутися
Увага. Усі поля обов'язкові для заповнення.
У міжнародному форматі


Введіть код:       





 
 

Підтвердити
Скасування

Підтвердити
Скасування
 
 
 

Так
Ні