Міжнародна морська організація (IMO) схвалила обов'язкові поправки до глави V Конвенції СОЛАС (Правила 31 і 32) і статті V Протоколу I МАРПОЛ. Вони спрямовані на уніфікацію порядку повідомлень про втрати вантажних контейнерів і набудуть чинності з 1 січня 2026 року.
Згідно з документом, капітани суден тепер зобов'язані негайно інформувати про факт втрати або виявлення контейнерів найближчі судна, прибережні держави та адміністрації прапора. Нововведення орієнтовані на підвищення рівня безпеки судноплавства, захист морського середовища та ефективне відстеження загублених вантажів.
Вимоги поширюються на всі судна, що перевозять контейнери, а також на судна, які зафіксували їх дрейф у морі.

До звіту про втрату контейнерів включаються:
-
тип повідомлення («Втрата вантажного контейнера (контейнерів) з судна»);
-
дані судна (номер/назва/позивний/MMSI в ІМО), час (UTC) і координати інциденту;
-
кількість (або приблизна кількість) втрачених контейнерів;
-
інформація про наявність небезпечних вантажів (із зазначенням номера ООН, якщо він відомий);
-
опис контейнерів (розмір, тип, завантажені або порожні);
-
додаткові відомості – про витік вантажу, погоду, стан моря та передбачуваний дрейф.
Після уточнення кількості втрачених контейнерів капітан зобов'язаний подати повторний звіт з позначкою «остаточний».
Для повідомлень про виявлення дрейфуючих контейнерів заповнюється аналогічний звіт з типом «Спостереження за дрейфуючим у морі вантажним контейнером (контейнерами)».
Джерело: IMO