Як перевірити технічні характеристики судна
26.07.2021
26322
Вам запропонували контракт.
І, здавалося б, усе складається якнайкраще: менеджер пообіцяв нове судно, автоматизоване, безпечне, з гідною оплатою праці.
Пораділи? А тепер давайте трохи заземлимося. Тут, як у приказці: довіряй, але перевіряй.
Як переконатися в тому, що реальні характеристики судна збігаються із заявленими?
- Зайти на сайт з технічними характеристиками суден (яких багато) і ознайомитися з даними судна. У цій статті трохи докладніше зупинимося на сервісі, який пропонує сайт jobmarineman.com. І причин тому кілька:
- Сервіс безкоштовний і не потребує реєстрації. Тут ви бачите повні дані судна відразу.
- Наявність повного обсягу інформації про судно, включно з характеристиками головного двигуна та інформацією про вантажі. Що рідко зустрічається в безкоштовному доступі.
- Також вам будуть доступні такі дані:
- Прапор, тип, рік пост ройки судна;
- Порт приписки, позивний, тоннажність;
- Довжина, ширина, вага, осадка;
- Інформація про технічного менеджера, оператора, судновласника.
4 Інформація взята із закритих платних джерел, недоступних у вільному доступі в Інтернеті;
5. На сайті є контакти менеджера, який може підказати наявність вакансій на цьому судні (якщо судно є партнером компанії Марін МАН).
Як у всьому цьому розібратися?
Найзрозуміліше і найпростіше - рік побудови судна. Чи варто говорити про те, що чим старше судно, тим міцніше потрібно задуматися.
Ідеально, якщо судно буде побудовано після 2000-х.
Нормально - після 80-х.
Критично і небезпечно - до 80-х.
|
Однак і занадто перебирати в пошуках найновішого плавального засобу не варто. Цілком підходящим критерієм буде - «нормально», особливо якщо це ваш перший рейс або у своїй кваліфікації фахівця ви не впевнені на 100%.
Наприклад, сучасні газовози мають значну систему автоматичного управління, яка забезпечує гарантії безпеки та відсутність проблем зі здоров'ям.
Однак дані системи безпеки потребують ретельного обслуговування з боку інженерів-офіцерів. А це є причиною високих вимог до інженерів та офіцерів, які повинні чітко розуміти, як все працює на борту, та підтримувати документацію в належному стані.
Чому я не можу знайти судно за ім'ям?
Покажемо вам одне цікаве фото судна LAILA QUEEN. Придивіться уважно і ви побачите, що це не перша назва цього судна. Так буває.

Тому, якщо не знайшли судно за назвою, введіть у графі пошуку номер IMO.
У першому блоці технічних характеристик на сайті jobmarineman.com є перелік колишніх назв судна, які вже не використовуються. Тут ви напевно побачите назву, яку намагалися знайти.
Чи може у судна змінитися ІМО?
Ні!
Усе однозначно. Якщо звернутися до офіційних даних, то можна побачити, що Міжнародна морська організація (International Maritime Organization, IMO) в 1987 році ухвалила резолюцію А.600 (15), щоб створити схему номерів ІМО, спрямовану на «підвищення безпеки на морі та запобігання забрудненню і морському шахрайству» шляхом присвоєння кожному судну унікального постійного ідентифікаційного номера.
Номер ІМО залишається прив'язаним до корпусу корабля протягом усього терміну його служби, незалежно від зміни імен, прапорів або власників.
Прапор = якість судновласника?
А ось прапор у судна змінюватися може. Судно може бути продано або поставлено під «зручний прапор». Подивіться, під яким прапором ходить судно в даний час. Ця інформація також є в переліку характеристик на jobmarineman.com.
У глобальному розумінні прапор = якість і рівень судновласника. Адже прапор судна - це його державна приналежність. На борту діють закони тієї країни, під прапором якої зареєстровано плавальний засіб.
Що розвиненіша країна, то безпечніша робота на судні під її прапором. |
Країни з високим рівнем життя характеризуються підвищеними вимогами до оснащення судна та екіпажу. І те й інше - важливі складові безпеки на борту. Так, у Китаї, наприклад, проводиться тотальне інспектування балкерів, чий вік перевищує 15 років. Подібну практику запровадила і Бразилія - щоправда, там вік судна має бути більше 18 років, щоб потрапити під пильну увагу PSC (Port State Control). Під час інспекції основну увагу приділяють корпусу суден і баластним танкам.
- Добре зарекомендували себе прапори Німеччини, Франції, Норвегії, Швеції.
- «Другорядними» вважаються прапори: Ліберії, Антигуа і Барбуда, Багамських островів, Барбадосу, Белізу, Бермудських островів, Кайманових островів, Коста-Рики, Кіпру, Джібуті, Гібралтару, Гондурасу, Люксембургу, Мальти, Маршаллових островів, Маврикія, Панами, Сінгапуру та ін.
Статистика 2020 року свідчить про те, що понад 60% усіх суден світу користуються прапорами найрізноманітніших малих країн Третього світу, щоб уникнути проблем з оподаткуванням, - так званими «зручними прапорами». Так, грецькі компанії тяжіють до прапора Кіпру: під цим прапором зареєстровано 1/3 всього грецького тоннажу. Фактично величезний флот Кіпру на 60 % належить Греції. Японські компанії віддають перевагу прапору Панами, американські - прапору Ліберії.
Підключилися навіть країни, які не мають жодних виходів до моря, наприклад Болівія, Монголія та Білорусь, пропонуючи судновласникам користуватися їхнім прапором.
Звичайно, держави прапора теж бувають різними. Наприклад, Панама, що має найбільший флот у світі, відповідальніше підходить до реєстрації суден під своїм прапором. Але все одно, за словами представників ITF, «як і раніше, має серйозні недоліки в таких сферах, як нагляд і контроль, розслідування аварій і допомога екіпажу». Саме Панама очолює ТОП держав зі «зручними прапорами» за версією офіційного звіту ООН (Review of Maritime Transport 2020).
Не варто уникати судна зі скромнішими характеристиками під час зміни посади.
Йдучи на підвищення, потрібно розуміти, що не завжди вдасться одразу стати капітаном «TI Europa» або «TI Оceania» (одні з найбільших танкерів у світі). Найімовірніше, старшому механіку без досвіду можуть запропонувати судно меншого дедвейту, з менш потужною силовою установкою, ніж судна, на яких він ходив на посаді 2-го.
З іншого боку, коли контракт передбачає роботу на судні з великим дедвейтом, потужним двигуном, «ідеальним» роком побудови, з новими механізмами й автоматикою, і ви впевнені у своїх силах, - можна погодитися і на трохи меншу зарплату. Для початку. До такої вакансії варто поставитися, як до перспективного доробку на майбутнє.
І якщо вам здається, що в успішних людей усі пазли складаються самі собою з першого рейсу, ось Вам невеликий приклад.
Павло Манченко - директор крюїнгової компанії Марін МАН, ділиться спогадами:
«Коли я тільки починав ходити в море, мені довелося попрацювати на судні 1960 року побудови. Це було судно прямуванням Херсон-Туреччина. Судно ходило з горем навпіл, весь час ламалося, і, здавалося, немає цьому кінця. Але з кожним наступним контрактом я переходив на судно все краще і краще. І анітрохи не шкодую, що пройшов весь цей шлях і набрався різного досвіду».
Чи варто говорити, що все вийде? Неодмінно, вийде. Озброюйтеся інформацією, користуючись сучасними зручними ресурсами, підвищуйте скіл, набирайтеся досвіду. Уважно читайте контракт, підписуйте його тільки в офісі крюїнгових компаній, зазначеному в офіційних джерелах (сайт компанії, ліцензія
Зворотній зв'язок
T +38 (050) 494 4082
T +38 (067) 553 0989 | viber; whatsapp; telegram
e-mail: cv@marineman.ua
Marine MAN Ltd © 2021 | Херсон, Одеса, Краків, Таллінн
Ліц. № АЕ 272389 від 03.12.2013 p.
Мін. соц. політ. України
MLC № ODS0/EKK/20180319093913
ISO № UA228415
-----------------------------------------------
2
Поділитися:
Дивіться також: