Всеїдний двигун DUAL-FUEL ENGINE. Прогрес може бути екологічним
 - 
 - 
 - 
 - 


 - 



Морська медкомісія в Грузії без черги. Спеціальні умови для моряків з України, РФ і Білорусі
25 років досвіду, сертифікати P&I Club, вакцинація проти жовтої лихоманки, спецпропозиції для моряків з інших країн: трансфер, пошук житла, знижки на сертифікати в партнерських навчальних центрах, сприяння в працевлаштуванні через грузинські крюїнгові компанії.
Коли шторм усередині: проблема, про яку не говорять, - суїцидальні настрої в морі.
Професія моряка - одна з найбільш стресових, з високою ізоляцією і жорсткими умовами праці, що може призвести до підвищеного рівня стресу, депресії і, як наслідок, спричинити суїцидальні ризики.
Що приводить людину до суїцидальних думок і що робити, якщо вони з'явилися у вас?

Що впливає на формування зарплати моряка у світі та чи варто очікувати підвищення у 2025 році?

Як правило, в море йдуть працювати закохані по вуха в романтику подорожей, або ті, хто марять грошима. Ті, хто належать до другої категорії, чітко знають, де вони працюють і навіщо, які перспективи перед ними відкрито. Однак існують чинники, які не завжди залежать від конкретного моряка.

Штучний інтелект: чи зможе він замінити моряків у 2025 році?

Новий рік - нові технології. І нові виклики. Багато моряків дедалі частіше порушують питання: Як довго ще існуватимуть професії, де задіяна людина? І чи залишить їх штучний інтелект, що прогресує, без роботи?





Всеїдний двигун DUAL-FUEL ENGINE. Прогрес може бути екологічним

27.11.2020
25462

Нещодавній загальний карантин ще виразніше показав, наскільки природа страждає від технічного прогресу. Призупинення роботи заводів і транспортного сполучення призвело до значного зниження рівня забруднення повітря, дозволивши жителям мегаполісів відчути, що таке «чисте повітря». Згідно з думкою Роба Джексона, професора Стенфордського університету, викиди вуглекислого газу в 2020 р. знизилися на 5 %. Ця цифра може здатися незначною, але ми такого не бачили за 75 років, напевно, з часів Другої світової війни.
 
загрязнение океана
 
Морський транспорт перевозить близько 90 % товарів, але при цьому серйозно впливає на стан атмосфери. Головними «забруднювачами» є дизелі та котельні установки морських суден. Під час згоряння дизельного палива виділяється оксид вуглецю (СО і СО2), оксиди азоту (NOx), вуглеводні (CnHm), оксиди сірки (SOx), сажа. 
 
Людство не може відмовитися від руху вперед, проте можливість знизити рівень свого впливу на екологію все ж таки є. 
 
Так, МАРПОЛ визначив Спеціальні зони контролю (Emission Control Area, ECA), для яких запроваджено суворіші обмеження щодо викидів SOx і NOx, ніж для інших регіонів. До складу ECA увійшли Балтійський, Північний, Північноамериканський і Карибський басейни, включно з Пуерто-Ріко і Віргінськими островами. Також у період з 2000 по 2016 рр. протоколом IMO були встановлені норми щодо викидів NOx для дизелів нових суден - NOx Tier I, II і III, які вимагають скорочення викидів оксидів азоту приблизно на 70%.
 
Це призвело до появи нового суднового двигуна подвійного палива (dual-fuel engine або DF), який дає змогу перемикатися на використання як скрапленого природного газу (СПГ), так і дизельного палива під час роботи. 
 
Перехід двигуна з одного виду палива на інший здійснюється автоматично і практично миттєво, водночас таке перемикання не потребує будь-яких переналаштувань, і судно продовжує рух без зміни швидкості.
 
Важливою особливістю двопаливного двигуна є те, що він працює на бідних газових сумішах, повітря в циліндрі орієнтовно вдвічі більше, ніж потрібно для повного згоряння. Тому велика кількість тепла витрачається на нагрівання повітря, а це, природно, сприяє істотному зниженню пікових значень температур згоряння і різкому зменшенню викидів оксидів азоту, що дає змогу DF-двигунам відповідати більшості наявних норм.
Також виробники двопаливних двигунів, серед яких фін Wärtsilä, японці Yanmar і Kawasaki, німець MAN, серед переваг чотиритактних і двотактних dual-fuel engines називають:
 
 
  • Гнучкість в експлуатації - практично миттєве перемикання з однієї паливної системи на іншу. Перемикання на газ відбувається в разі, наприклад, технічної несправності або під час заходу судна в зони Tier II і Tier III (зони контролю викидів оксидів азоту або ECA-зони) і на дизельне паливо поза такими зонами. 
  • Можливість використання різних видів палива: важке паливо (HFO), суднове дизельне паливо (MDO), сорти палива з низькою в'язкістю і низьким вмістом сірки, скраплений природний газ (СПГ), етилен (СЕГ) або пропан (СНД); 
  • Зниження операційних витрат за рахунок більш низької вартості газу порівняно з традиційними видами палива; 
  • Зниження викидів, а отже, виключення витрат на виплату штрафів за перевищення екологічних норм на вміст шкідливих речовин у викидах судна, які стають дедалі жорсткішими, що привертає велику увагу дедалі більшої кількості судновласників. 
 
Незважаючи на наявні недоліки такого типу двигунів, зокрема: необхідність встановлення додаткових ємностей для зберігання, випарників, трубопроводів, систем подачі газу, що «з'їдають» чимало місця, відсутність заправної інфраструктури, брак навчених механіків, - найбільші судноплавні компанії, які займаються вантажними, і особливо танкерними перевезеннями, почали оперативно оновлювати свій флот. 
 
Наприклад, у 2018 р. компанія Global Zodiac Maritime анонсувала замовлення на будівництво 5 двопаливних контейнеровозів; у Шанхаї вже спущено на воду найбільший контейнеровоз на СПГ місткістю 23 тис. TEUs для CMA CGM. Судно, що має в довжину 400 м 61 м завширшки, використовує двопаливні двигуни виробництва Winterthur Gas & Diesel (WinGD). 
 
 
 
Готується прийняти до свого флоту ще одне круїзне судно класу Meraviglia 5* компанія Mediterranean Shipping Company S. A., а фін UPM очікує здачі трьох Ro-Lo, - всі судна працюють на ЗПГ і оснащені двопаливними двигунами.
 
У 2019 році компанія Cosco Shipping Energy Transportation повідомила про доустановку dual 
Сірчана директива була затверджена IMO і набула чинності 2020 року. Допустиму норму емісії сірки було знижено з 3,5% від обсягу палива до 0,5%. 
fuel LNG propulsion system на один з танкерів, що будуються, незважаючи на те, що така зміна обходиться в додаткові 6 млн доларів.
«Застосування двопаливної технології в конструкції супертанкера VLCC .... дасть змогу компанії бути готовою як до вимог «сірчаної директиви», так і до пред'явлення ще більш жорстких обмежень щодо викиду вуглекислого газу», - повідомляється в релізі Cosco.

 

Крім цього, на верфі в Шанхаї на замовлення Cosco триває будівництво ще 4 контейнеровозів, які також матимуть двопаливні двигуни.

 

марпол, двигатель

 
Однак нові технології - ніщо без тих, хто вміє ними володіти. На сьогодні до стандартної програми підготовки моряка не входить навчання навичкам роботи з двигунами подвійного палива. Підвищити свої знання можна в навчальних центрах MAN, Wärtsilä, Yanmar тощо. Попит на здатних поводитися з такими двигунами зростає з кожним днем, і крюїнг-оператори України вже зіткнулися з тим, що їм нема чого відповісти на запити судновласників, що надходять. Отримання нової скоринки, можливо, і не принесе вам великих фінансових «плюшок», але ж працювати на сучасному судні, яке нещодавно вийшло з верфі, завжди не тільки приємніше, а й, будьмо чесними самі з собою, легше і комфортніше. Чим не привід задуматися про нові перспективи?   
 
Статтю підготувала Євгенія Прокіпець
 
 
 
 




 
 

Підтвердити
Скасування

Підтвердити
Скасування
 
 
 

Так
Ні