Всеїдний двигун DUAL-FUEL ENGINE. Прогрес може бути екологічним
 - 
 - 
 - 
 - 


 - 



Морська медкомісія в Грузії без черги. Спеціальні умови для моряків з України, РФ і Білорусі
25 років досвіду, сертифікати P&I Club, вакцинація проти жовтої лихоманки, спецпропозиції для моряків з інших країн: трансфер, пошук житла, знижки на сертифікати в партнерських навчальних центрах, сприяння в працевлаштуванні через грузинські крюїнгові компанії.
ТОП європейських морських НТЦ. Куди звертатися, коли закінчуються сертифікати?

Кожні п'ять років командний склад зобов'язаний змінювати сертифікати та оновлювати пакет документів для подальшої роботи. Рядовим же потрібно підвищувати кваліфікацію, щоб рухатися кар'єрними сходами. Але що робити, якщо ви тепер живете в Європі, і можливості пройти навчання в українському ТЦ немає?


Коли шторм усередині: проблема, про яку не говорять, - суїцидальні настрої в морі.
Професія моряка - одна з найбільш стресових, з високою ізоляцією і жорсткими умовами праці, що може призвести до підвищеного рівня стресу, депресії і, як наслідок, спричинити суїцидальні ризики.
Що приводить людину до суїцидальних думок і що робити, якщо вони з'явилися у вас?
Як жити після закінчення кар'єри моряка? Бути успішним на березі можна

Зміна професії - це серйозний крок, який вимагає сміливості та рішучості. Іноді складно зрозуміти себе: чого я хочу, як це реалізувати, можливо, я помиляюся і буду шкодувати?





Всеїдний двигун DUAL-FUEL ENGINE. Прогрес може бути екологічним


Нещодавній загальний карантин ще виразніше показав, наскільки природа страждає від технічного прогресу. Призупинення роботи заводів і транспортного сполучення призвело до значного зниження рівня забруднення повітря, дозволивши жителям мегаполісів відчути, що таке «чисте повітря». Згідно з думкою Роба Джексона, професора Стенфордського університету, викиди вуглекислого газу в 2020 р. знизилися на 5 %. Ця цифра може здатися незначною, але ми такого не бачили за 75 років, напевно, з часів Другої світової війни.
 
загрязнение океана
 
Морський транспорт перевозить близько 90 % товарів, але при цьому серйозно впливає на стан атмосфери. Головними «забруднювачами» є дизелі та котельні установки морських суден. Під час згоряння дизельного палива виділяється оксид вуглецю (СО і СО2), оксиди азоту (NOx), вуглеводні (CnHm), оксиди сірки (SOx), сажа. 
 
Людство не може відмовитися від руху вперед, проте можливість знизити рівень свого впливу на екологію все ж таки є. 
 
Так, МАРПОЛ визначив Спеціальні зони контролю (Emission Control Area, ECA), для яких запроваджено суворіші обмеження щодо викидів SOx і NOx, ніж для інших регіонів. До складу ECA увійшли Балтійський, Північний, Північноамериканський і Карибський басейни, включно з Пуерто-Ріко і Віргінськими островами. Також у період з 2000 по 2016 рр. протоколом IMO були встановлені норми щодо викидів NOx для дизелів нових суден - NOx Tier I, II і III, які вимагають скорочення викидів оксидів азоту приблизно на 70%.
 
Це призвело до появи нового суднового двигуна подвійного палива (dual-fuel engine або DF), який дає змогу перемикатися на використання як скрапленого природного газу (СПГ), так і дизельного палива під час роботи. 
 
Перехід двигуна з одного виду палива на інший здійснюється автоматично і практично миттєво, водночас таке перемикання не потребує будь-яких переналаштувань, і судно продовжує рух без зміни швидкості.
 
Важливою особливістю двопаливного двигуна є те, що він працює на бідних газових сумішах, повітря в циліндрі орієнтовно вдвічі більше, ніж потрібно для повного згоряння. Тому велика кількість тепла витрачається на нагрівання повітря, а це, природно, сприяє істотному зниженню пікових значень температур згоряння і різкому зменшенню викидів оксидів азоту, що дає змогу DF-двигунам відповідати більшості наявних норм.
Також виробники двопаливних двигунів, серед яких фін Wärtsilä, японці Yanmar і Kawasaki, німець MAN, серед переваг чотиритактних і двотактних dual-fuel engines називають:
 
 
  • Гнучкість в експлуатації - практично миттєве перемикання з однієї паливної системи на іншу. Перемикання на газ відбувається в разі, наприклад, технічної несправності або під час заходу судна в зони Tier II і Tier III (зони контролю викидів оксидів азоту або ECA-зони) і на дизельне паливо поза такими зонами. 
  • Можливість використання різних видів палива: важке паливо (HFO), суднове дизельне паливо (MDO), сорти палива з низькою в'язкістю і низьким вмістом сірки, скраплений природний газ (СПГ), етилен (СЕГ) або пропан (СНД); 
  • Зниження операційних витрат за рахунок більш низької вартості газу порівняно з традиційними видами палива; 
  • Зниження викидів, а отже, виключення витрат на виплату штрафів за перевищення екологічних норм на вміст шкідливих речовин у викидах судна, які стають дедалі жорсткішими, що привертає велику увагу дедалі більшої кількості судновласників. 
 
Незважаючи на наявні недоліки такого типу двигунів, зокрема: необхідність встановлення додаткових ємностей для зберігання, випарників, трубопроводів, систем подачі газу, що «з'їдають» чимало місця, відсутність заправної інфраструктури, брак навчених механіків, - найбільші судноплавні компанії, які займаються вантажними, і особливо танкерними перевезеннями, почали оперативно оновлювати свій флот. 
 
Наприклад, у 2018 р. компанія Global Zodiac Maritime анонсувала замовлення на будівництво 5 двопаливних контейнеровозів; у Шанхаї вже спущено на воду найбільший контейнеровоз на СПГ місткістю 23 тис. TEUs для CMA CGM. Судно, що має в довжину 400 м 61 м завширшки, використовує двопаливні двигуни виробництва Winterthur Gas & Diesel (WinGD). 
 
 
 
Готується прийняти до свого флоту ще одне круїзне судно класу Meraviglia 5* компанія Mediterranean Shipping Company S. A., а фін UPM очікує здачі трьох Ro-Lo, - всі судна працюють на ЗПГ і оснащені двопаливними двигунами.
 
У 2019 році компанія Cosco Shipping Energy Transportation повідомила про доустановку dual 
Сірчана директива була затверджена IMO і набула чинності 2020 року. Допустиму норму емісії сірки було знижено з 3,5% від обсягу палива до 0,5%. 
fuel LNG propulsion system на один з танкерів, що будуються, незважаючи на те, що така зміна обходиться в додаткові 6 млн доларів.
«Застосування двопаливної технології в конструкції супертанкера VLCC .... дасть змогу компанії бути готовою як до вимог «сірчаної директиви», так і до пред'явлення ще більш жорстких обмежень щодо викиду вуглекислого газу», - повідомляється в релізі Cosco.

 

Крім цього, на верфі в Шанхаї на замовлення Cosco триває будівництво ще 4 контейнеровозів, які також матимуть двопаливні двигуни.

 

марпол, двигатель

 
Однак нові технології - ніщо без тих, хто вміє ними володіти. На сьогодні до стандартної програми підготовки моряка не входить навчання навичкам роботи з двигунами подвійного палива. Підвищити свої знання можна в навчальних центрах MAN, Wärtsilä, Yanmar тощо. Попит на здатних поводитися з такими двигунами зростає з кожним днем, і крюїнг-оператори України вже зіткнулися з тим, що їм нема чого відповісти на запити судновласників, що надходять. Отримання нової скоринки, можливо, і не принесе вам великих фінансових «плюшок», але ж працювати на сучасному судні, яке нещодавно вийшло з верфі, завжди не тільки приємніше, а й, будьмо чесними самі з собою, легше і комфортніше. Чим не привід задуматися про нові перспективи?   
 
Статтю підготувала Євгенія Прокіпець
 
 
 
 




 
 

Підтвердити
Скасування

Підтвердити
Скасування
 
 
 

Так
Ні