.jpg)
Грім і блискавка на судні можуть вибухнути не тільки через погоду. В умовах ізоляції та напруженої роботи, нерви можуть здавати як у рядових матросів, так і у капітанів.
«Вісник крюїнгу» поговорив із психологом, гештальт-терапевтом, сімейним терапевтом, сексологом, ведучою YouTube-каналу Ларисою Бандурою.
Ситуація №1
КОНФЛІКТНИЙ МАТРОС НА СУДНІ. РЕКОМЕНДАЦІЇ КОМСКЛАДУ.
Конфліктний матрос, на жаль, - це поширена ситуація, коли на судні опиняється як мінімум одна людина, яка всім «псує повітря». Але при цьому це і нормальна ситуація. І ви, може, здивуєтеся, але в цій ситуації є багато позитиву. Чому?
В умовах ізоляції від зовнішнього світу, екіпаж втрачає свої звичні способи розрядки напруги. А вона накопичується, навіть якщо її члени екіпажу не відчувають. Тоді цей матрос є, як найслабшою ланкою, яка бере на себе напругу. По суті, причинно-наслідковий зв'язок зворотний. Хоч би як парадоксально це звучало.
Причина 1. Недотримання правил.
Для командного складу дуже важливо дотримуватися рамок і правил, прописаних у Статуті. Знати свої обов'язки і виконувати їх. Це важливо. Конфліктні люди завжди реагують на сумніви керівника, «викриваючи» його в некомпетентності.Чи варто бути поблажливим начальником?
На судні не може бути винятків. Якщо в правилах прописано одне, то інше неприпустимо. Це аксіома. Варто дозволити підлеглим одного разу відступити від правил, вони вимагатимуть (так, саме вимагати!) цього регулярно.
Порада 1. Правила прописані для того, щоб їх дотримувалися. Дотримуйтесь їх чітко і беззастережно.
Причина 2. Недотримання ієрархії.
На судні важлива ієрархія між комскладом. Розуміння, хто конкретно і за що конкретно відповідає.
Якщо завдання матросу ставить третій помічник, то і питати з матроса має 3 помічник. Взаємодія капітана безпосередньо з матросом = неналагодженість роботи комскладу.
Для рядового складу це означає, що від правил можна відступати, ієрархію можна порушувати, вимоги комскладу можна оскаржувати.
Порада 2. Не перевищувати повноваження, не переступати через когось, виконувати чітко свої обов'язки, а що не своє - не брати.
Причина 3. Високий рівень внутрішньої напруги.
У будь-якому бізнесі - співробітники це зовнішнє відображення внутрішнього світу керівника. Тому якщо у вас завівся конфліктний підлеглий, то перше запитання, яке варто собі поставити, - що з моїм внутрішнім рівнем агресії та напруги?
Тобто, насправді, це не конфліктний матрос створює вашу напругу, це ви, завдяки йому, розряджаєте свою (через конфлікти, лайки, спроби повернути собі владу).
Ви мені можете не повірити... Не треба. Просто спробуйте.
Порада 3. Реагуйте на цього підлеглого по-іншому, з більшим співчуттям, спробуйте зрозуміти, чого йому бракує, дайте йому це і він заспокоїться. Але тільки тоді, коли ваша реакція на нього стане спокійною. Коли ви заспокоїтеся.
Ситуація №2.
У МЕНЕ КОНФЛІКТ ІЗ КЕРІВНИЦТВОМ. РЕКОМЕНДАЦІЇ РЯДОВОМУ СКЛАДУ
Причина 1. Недотримання субординації.
Ступаючи на судно, змиріться з існуючою ієрархією. Вам із нею жити протягом найближчих 3-6-9 місяців. Важливо визнати факт свого місця на роботі. Це може бути трохи складно для деяких людей, особливо для тих, хто мріє якнайшвидше стати начальником, або які не змогли цього зробити з якоїсь причини вже багато років.
Порада 1. Ховаємо своє уражене самолюбство на дальню полицю. Вже вибачте. Але це вам же потім послужить хорошу службу.
Причина 2. Неприйняття нових правил гри.
Якщо на попередньому судні з попереднім капітаном у вас було все по-іншому, то варто перебудуватися під нового капітана. Може, ви знаєте якісь особисті відомості про людину, або якості її характеру? Не забувайте це врахувати. Наприклад, начальник холерик буде іноді зриватися на підлеглих і переходити на крик. Варто поставитися до цього, як до даності, і не приймати близько до серця. Він відійде від емоцій і у вас знову будуть хороші стосунки. А ось начальник флегматик рідко кричатиме, про його крайнє невдоволення важко здогадатися. Треба придивлятися до нього, але якщо вже виведете його, то тут простим «відпусканням ситуації» не обійтися. До такого начальника треба йти на розмову наступного дня. Спокійно, шанобливо обговорити ситуацію, пояснити, що ви не так зробили, і яка ваша спільна домовленість.
Порада 2. Вчіться адаптуватися до ситуації і до кожного наступного начальника.
Причина 3. Внутрішня незгода.
А якщо начальник об'єктивно не правий?
І це теж не привід для конфлікту. Тут головна умова - не вимагати, а просити змінити ситуацію, якщо це можливо. Важливо, щоб саме всередині переживалося не як вимога. Для цього важливо прийняти ієрархію і правила гри, визнати факт свого місця на роботі. Внутрішня незгода та бунтарство часто виникають від відчуття несправедливості та усвідомлення себе на посаді вищою, ніж є насправді. Адже який матрос не бачить у дзеркалі капітана? Але... всьому свій час.
Порада 3. Говорити про те, що не влаштовує. Просити змінити ситуацію, якщо це можливо.
ЯК ВИХОДИТИ З КОНФЛІКТНОЇ СИТУАЦІЇ?
Якщо ви вже потрапили в конфліктну ситуацію, найкращий спосіб вийти з неї - зрозуміти іншого.
Поставте себе на місце кривдника і поставте собі всього 3 запитання:
-
Що керувало моїм кривдником, коли він зробив/сказав це?
-
Чи міг він вчинити по-іншому?
-
Як би я вчинив на його місці?
І якщо ви по-справжньому чесні з собою, відповідь змусить вас поглянути на ситуацію по-іншому. Часто такі роздуми можуть привести до розуміння того, що ви б вчинили ще гірше.
СПІЛЬНА ПОРАДА ДЛЯ ВСІХ!
Постарайтеся плекати в душі добре ставлення до себе і до оточуючих, умійте прощати себе і оточуючих за проступки, умійте поставити себе на місце іншої людини. І нехай це виходить не відразу, будьте впевнені: якщо зерно посіяно - воно обов'язково проросте.
З повагою та готовністю допомогти у складній ситуації, Лариса Бандура
www.instagram.com
----------------------------------------------
Смотрите также:
ТОП 5 ресурсів із дистанційним навчанням моряків
Компенсація морякам у зв'язку з хворобою.
Кілька порад морякам-початківцям або перші кроки до гідної роботи.