КОНФЛІКТИ. Чому вони відбуваються і чого цінного можуть навчити?
 - 
 - 
 - 
 - 


 - 



Морська медкомісія в Грузії без черги. Спеціальні умови для моряків з України, РФ і Білорусі
25 років досвіду, сертифікати P&I Club, вакцинація проти жовтої лихоманки, спецпропозиції для моряків з інших країн: трансфер, пошук житла, знижки на сертифікати в партнерських навчальних центрах, сприяння в працевлаштуванні через грузинські крюїнгові компанії.
ТОП європейських морських НТЦ. Куди звертатися, коли закінчуються сертифікати?

Кожні п'ять років командний склад зобов'язаний змінювати сертифікати та оновлювати пакет документів для подальшої роботи. Рядовим же потрібно підвищувати кваліфікацію, щоб рухатися кар'єрними сходами. Але що робити, якщо ви тепер живете в Європі, і можливості пройти навчання в українському ТЦ немає?


Коли шторм усередині: проблема, про яку не говорять, - суїцидальні настрої в морі.
Професія моряка - одна з найбільш стресових, з високою ізоляцією і жорсткими умовами праці, що може призвести до підвищеного рівня стресу, депресії і, як наслідок, спричинити суїцидальні ризики.
Що приводить людину до суїцидальних думок і що робити, якщо вони з'явилися у вас?
Інтерв'ю 2nd Engineer. Запитання, до яких варто бути готовими
Друзі, представляємо вашій увазі варіанти інтерв'ю для 2nd Engineer
  1. При Працевлаштуванні на Танкер
  2. Загальні питання щодо головного двигуна




КОНФЛІКТИ. Чому вони відбуваються і чого цінного можуть навчити?


Кожен із нас стикався, був учасником, спостерігачем або призвідником конфлікту. Що ж насправді відбувається тоді, коли емоції затьмарюють здоровий глузд, і практично неможливо керувати процесом, який ще секунду тому був цілком собі керованим?
 
Де є 2 людини, там може зародитися конфлікт. А якщо цих людей 20 - 40, якщо вони не знайомі одна з одною, різного віку, різних культур, з різним досвідом...? Якщо вони перебувають в ізольованому, замкненому просторі, та ще й це знаходження регламентоване правилами і субординацією...? Імовірність конфлікту множиться на 1000. Чому? Через відмінності. Адже сам термін «конфлікт» - це «зіткнення» латиною.
Що ж сприяє виникненню конфлікту? Є причини зовнішні та внутрішні.

 

 

   Зовнішні:        Внутрішні:
  • важкі умови роботи (перевтома)
  • фінансові питання (невдоволення зарплатою)
  • сімейні негаразди (сварка з дружиною)
  • ворожий колектив
  • обмеження особистого простору (розмірами судна під час рейсу)

і т.д. 

  • стрес (нерви на межі, гостро реагую на все, що відбувається)
  • хронічні захворювання (погане фізичне самопочуття)
  • особисті тригери (ти мені нагадуєш когось неприємного, просто не подобаєшся, і я не можу пояснити, чому).

                                                                            

 

Щоб зрозуміти, запобігти та/або купірувати конфлікт, важливо розуміти його суть: не чому конфлікт розгорається, а для чого. А саме, що хоче кожна з його сторін?
Конфліктер завжди за щось б'ється. Чи то за владу (я вам покажу, доведу, засуджу), визнання (ти не знаєш, із ким зв'язався), увагу (мене не чують, мене не зрозуміли, мене обділено), зняття напруги (посварився з дружиною - набив обличчя колезі) і так далі. Його завдання - залучити до конфлікту як того, з ким він з'ясовуватиме стосунки, так і глядачів. Ваше завдання - це побачити і розпізнати.
 

 

Як розпізнати конфлікт на самому його початку? Перші ознаки конфлікту:
 
  1. Зміна в поведінці.
Якщо у члена команди спостерігаються різкі зміни в поведінці, як-от агресія, ізоляція, надмірна дратівливість або пасивність, це може бути ознакою наявності в нього внутрішнього конфлікту.
2.  Плітки та спотворення інформації.
Якщо людина починає поширювати чутки або перекручувати факти, щоб спровокувати розбіжності між членами команди, це теж може свідчити про можливий конфлікт у неї всередині.
3. Заперечення проблем.
Якщо члени екіпажу постійно заперечують наявність якихось проблем або конфліктів, це може бути ознакою небажання або страху зіткнутися з ними.
 

Як правило, коли ВЖЕ відбувається зіткнення, в однієї або обох сторін існує цілий список накопиченого невдоволення і претензій. Можливо, конфлікт на роботі - це спосіб впоратися з тривогою, смутком, розчаруванням у зовсім іншій сфері.
Для чого нам це все знати? Для того, щоб самим не втягуватися в цей емоційний вир і зберігати ясність сприйняття. Розуміти, що опонент говорить на емоціях, і його слова насправді до мене не стосуються. Коли людина йде на конфлікт - це свідчить про те, що в неї всередині щось не в порядку. Якщо я підтримую конфлікт і втягуюся в нього, значить, і в мене всередині непорядок.
Такий погляд на речі допомагає керувати своїми емоціями, а не бути ними захопленим.

 

 

Підбиваючи підсумки, коротко перелічимо дії, які варто зробити, якщо конфлікт розгорівся:
 
  1. Пробуємо побачити справжні причини конфлікту, що ховається за цим агресивним зіткненням? Яка реальна потреба конфліктера? А що потрібно мені?
  2. Слухаємо не ЩО люди говорять, а спостерігаємо в цей момент за собою. ЯК я це почув? Що мене зачепило і чому? Адже емоційно здорова людина залишиться спокійною, розуміючи, що конфлікт - це біль людини, яка його почала. Хто конфліктує, у того болить.
  3. Про себе говоримо тільки через «Я - послання». Наприклад, замість - «ти поводишся неналежним чином» говоримо: «я почуваюся обдуреним», «я злюся», «у мені все кипить». Коли ми говоримо про себе, то опонентові не прикро, тому він не стане захищатися або нападати. У нього не буде причин продовжувати конфлікт.
  4. Що краще ви розумієте себе і причину своїх реакцій, то простіше вам володіти собою в ситуаціях конфлікту. Базові знання з психології та терапія вам на допомогу.
 
 
У рамках теми конфліктів особливо важливо знати про себе, як найчастіше ви реагуєте на ситуацію конфлікту.
 
 
Наприклад, намагаєтеся мирно домовитися, уникаєте конфлікту, миттєво спалахуєте і вступаєте в конфронтацію, прогинаєтеся і покірно приймаєте протилежну точку зору тощо. 
 
 
Якщо я знаю, які реакції мені властиві, то я на порозі зустрічаю свої переживання і не даю їм розвинутися.
 

 

Профілактика конфліктів:
 
Робота в замкнутому колективі значно звужує особистий простір.
  • Знаходьте щось, на що Ви могли б переключати свою увагу, крім роботи. Спорт, книжки, навчання тощо.
  • Будь-які хімічні речовини, чи то алкоголь, чи то наркотики, не розв'язують проблему, а створюють ілюзію її розв'язання.
  • Чарівне запитання самому собі для зняття напруги або тривоги: Чи буде це важливо через 1 рік? А через 10? А через 20?
  • Розмовляйте словами через рот, не накопичуйте в собі те, що дратує.
  • Не переносьте конфлікт, вирішуючи його там, де він зародився. Якщо проблеми на роботі, не варто зриватися на рідних, і навпаки.
 

 

Неможливо когось навчити не конфліктувати, адже в конфлікту є й зворотний бік - у суперечці народжується істина.  І тоді важливим стає не те, як уникнути конфлікту, а те, яку роль у ньому ви оберете для себе і який урок для себе згодом винесете.

 

 

 

Автор статті: психолог Наталія Теліпко

https://www.instagram.com/natalia_telipko

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------

 
1
Поділитися:


Дивіться також:
 
Кадетам. Підготовка до співбесіди англійською.
Митні особливості Єгіпту
Морська медкомісія в Грузії без черги. Спеціальні умови для моряків з України, РФ і Білорусі
 
 




 
 

Підтвердити
Скасування

Підтвердити
Скасування
 
 
 

Так
Ні